FOTOGRAFIJE – Otvoritev Tematske razstave Klasično slikarstvo za Zlato paleto Zveze likovnih društev Slovenije je bila 25. aprila 2018 v Velenjskem gradu v organizaciji Društva šaleških likovnikov. Pred razstavo je bilo brezplačno predavanje akademskega slikarja z naslovom Kompozicija, perspektiva, tonsko in koloristično slikarstvo.
V kulturnem programu so spregovorili: predsednik društva Salih Biščić, direktorica muzeja Mojca Ževart, predsednica ZLDS Klavdija Siitar in predsednik strokovne komisije mag. Zoran Poznič. Razstavo je odprl župan mestne občine Velenje Bojan Kontič. Rudarski oktet Velenje je popestril dogodek s pesmijo. Na razstavo so iz Zavoda Ars Viva uvrščeni: Frane Šajn, certifikat za delo Tihožitje ob kozarčku, Rasso Causevig Ladje v neurju in Željko Vertelj z delom Jadrnice ob Blatnem jezeru. V izboru je iz Zavoda Ars Viva sodeloval še Benjamin Žnidaršič.
Strokovna komisija je zapisala: »Klasično slikarstvo je vsekakor najzahtevnejša obrtna disciplina znotraj polja vizualnih praks. Za uspešen končni rezultat je nujno potrebna poglobljena analiza, poznavanje osnov likovne teorije, obvladovanje prostorskih ključev, razumevanje linearne perspektive, barvne teorije, ter predvsem veliko prakse. Prispela dela na natečaj za Zlato paleto, so v splošnem nekako zadovoljila stroge kriterije strokovne žirije. Žirija je lahko takšna stroga merila vzpostavila tudi zaradi kar visoke ravni skoraj vseh prispelih del, tako da se je žirija res lahko posvetila formalnemu in formalističnemu odnosu, se pravi analizi prispelih del. Seveda smo morali upoštevati tudi prostorske omejitve. Vsi ti elementi skupaj pred nas postavljajo skoraj 50 del, ki so v svojih vrhovih popolnoma enakovredna kateremukoli delu akademsko izobraženega umetnika, kar je zelo pohvalno. Slike niso samo obrtno osmišljene, torej tehnično perfektne, ampak nekatere med njimi nosijo tudi globlje sporočilo, atmosfero ter čustven naboj, kar je za pot, po kateri vsi hodimo in cilj h kateremu vsi temeljimo, nujen. Predstava, ki je pred nami, je lahko celotnemu projektu Zlate palete v ponos in vodilo za vnaprej.
Oprema del je na zadovoljivi ravni in kaže na velik napredek pri razumevanju celotne vizualne podobe likovnega dela. Opažen je rudi velik napredek pri razumevanju in upoštevanju zgoraj navedenih postulatov, ki nekako že 500 let narekujejo in vodijo vse tisto, kar nastaja znotraj polja, ki mu rečemo sodobno klasično slikarstvo. žirija z zadovoljstvom ugotavlja, da se na slovenskem za to žlahtno tradicijo, nadgrajeno z novimi temami in vsebinami, ni bati. Torej le s polno paro naprej, k platnu, barvam in čopiču.«